Volwassenen educatie

Bij Brede Buurtschool Roemer Visscher College (RVC) worden meerdere cursussen aangeboden voor volwassenen.

Waarom? Omdat iedereen recht heeft op educatie en bijscholing! Alle cursussen van de Brede Buurtschool zijn educatief van aard en vergroten uw zelfkennis en/of vakgerichte kennis. Het resultaat: meer kennis en een grotere kans op de arbeidsmarkt.

Diverse voorzieningen

Het Roemer Visscher College, waar de cursussen voor volwassenen worden gegeven, is een vmbo-school met diverse voorzieningen die haar leerlingen moeten voorbereiden op een beroep of het vervolgonderwijs gericht op Techniek, Horeca en Economie & Ondernemen. De Brede Buurtschool RVC wil deze voorzieningen graag inzetten voor de volwassenen uit Den Haag Zuid West (Moerwijk, Vrederust, Bouwlust en Morgenstond). Dit doen wij in samenwerking met ROC Mondriaan/Taal+ en X-tra Welzijn onder de noemer Talentstart.

De cursussen zijn gericht op oriëntatie in de techniek, taalontwikkeling (Nederlandse taal) en computervaardigheden. We willen graag in de toekomst cursussen aan gaan bieden binnen alle profielen die die de school biedt.

Selectie aanbod